Untitled Document

活水基金Facebook

普通話「金錢以外」
「金錢以外」《愛•與我同行》
 
愛•與我同行講者:香港公教婚姻輔導會 | 第一集:金錢
請等候片刻...
 

如遇問題,請按聯絡我們,讓我們盡快跟進。

  返回目錄  

W:就黎過年喇,我地第一年派利是,要預備幾多錢先岩?


H:你話事啦。


W:仲要買禮盒俾D親戚,話哂第一年,係咪要買D好少少架?


H: 是但啦。


W:問你都係哂氣。一係你俾$5000我買住先,唔夠再俾。


H:下?咁多!上次聖誕節你又話要食Buffet,又話要買聖誕禮物俾人,已經駛  
左唔少錢喇喎。我仲要交租、又要供車、又要預備交稅……


W:你唔好講到好似你俾哂所有錢咁喎。屋企水電煤我負責架,仲有平時買日用品d雜費都唔少錢。食Buffet以往拍拖年年都係咁架啦,聖誕禮物又唔係淨買俾我D屋企人,你屋企人都有份架!更何況你搵錢多過我,俾多D都好應份丫。


H:我唔係咁既意思,我都係講番個實際情況,可以慳D咪慳D囉。其實我都
係搵多你少少錢,如果得既話,有時你都可以幫補下囉。(試探式)


W:我有幫手架!但好似過年呢D駛費係咪應該你負責?


H:我冇話唔負責。(不高興)


W:講開又講,你之前話想生BB,咁我地係咪都要儲定錢?


H:我一向都有儲架。


W:但我唔知你有幾多錢呢。(酸溜溜)


H:咁一係開個聯名戶口,大家一齊儲錢,專係負責BB既駛費。


W:都得,不過今次講清楚每人儲幾多錢入去,廢事你到時又話我唔幫手……


  以上對話反映很多年青夫婦的現況。礙於傳統兩性角色的規範,即使好多年青夫婦有共識一齊承擔家庭費用,但很多女士心裡面仍脫不開男士應該負責多一點,女士可以少一點的心態。遇有節慶一些額外家庭開支,更加會順理成章認為是男士要負責的項目。但隨著女士賺錢能力增加,甚至比丈夫更好的時候,丈夫亦會反過來期望太太可以承擔更多的開支。


  對話中的夫婦正正面對這個情況。太太雖然願意分擔家庭開支,但她認為自己只是輔助角色,丈夫才是主要的負責人,亦希望丈夫能對自己坦白個人財務狀況;而丈夫言語間亦透露對現時財務安排有保留,希望太太可以分擔更多。


  面對以上情況,這對夫婦就選擇了避重就輕的方式來處理。二人都對現時的安排不太滿意,但又避免衝突,只輕輕帶過自己的想法,沒有把握機會好好協調、討論。初期的婚姻生活負擔較輕,可能都不會帶來太大的問題。但隨著家庭的成長,如小朋友出生,雙方父母退休等,都會帶來更重的經濟壓力,若夫婦雙方一直於財務分工上不能協調,慢慢會形成一度隔膜,互相懷疑、猜忌,認定對方自私,只顧自己,若加上其他的婚姻問題同時出現,就會為夫婦關係帶來很多的衝擊。


  因此,我們建議新婚夫婦要多加留意財務安排的承擔及分工,及早取得共識。於傾談的過程中亦可坦白自己的需要、憂慮,避免一些理所當然的想法,互相尊重及體諒對方的限制,那就自然能夠孕育良好、安全的氣氛去討論。不但可以避免日後有關財務安排問題所帶來的衝突,更可以透過坦誠和開放的討論促進了解,增進夫婦的感情。

返回頁頂
返回頁頂
  返回目錄