Untitled Document

活水基金Facebook

普通話「金錢以外」
「金錢以外」《平衡生活 豐盛人生》
「金錢以外」電台節目  
平衡生活 豐盛人生》 講者:聖神內更新團體 | 第十集:謙遜與自信(五)
請等候片刻...
 

如遇問題,請按聯絡我們,讓我們盡快跟進。

儀:各位朋友你地好,我係更新團體嘅阿儀。


忠:我係呀忠,大家好。呀儀呀。今日我地繼續傾下「謙遜」同埋「自信」呢個話題,繼續研究鍛鍊「謙遜」嘅方法。


儀:尋晚同大家分享「虛心受教」嘅好處,如果你開放自己,接受人地嘅提點,你會變得更有智慧。你虛心受教嘅話,你會變得更加可愛。而且一定會少d同人有衝突。呀忠呀,咁你有無「虛心受教」呢?


忠:直頭聽教聽話啦。呀儀呀。不如我地今晚講吓另外一個方法啦,就係承認自己錯誤或者不足啦。

呀儀呀,我發覺而家好多人都好似有好多困擾咁喎,離婚率又高,抑鬱病又多,同家人關係又差。你估呢d同「謙遜」有無關係呢?


儀:有無直接關係我都唔知,但係我就知道好多人,當佢地生命出咗問題,可能因為做錯事,或者工作出咗問題,又或者感情出現問題,都唔會識得搵人幫。特別是「男人」都會希望自己可以搞得掂,唔想比人知道自己有困難。


忠:我作為男性可以講吓自己嘅心路歷程吖。男人都幾要「面」嘅,好難係人地面前認低威,真係好唔掂都唔會肯講比屋企人知。可能係驚令親人擔心,又有可能係驚有損「尊嚴」。平時威慣惡慣嘅就更加嚴重,好難可以放低尊嚴,日後唔知點面對家人。


儀:但係最困擾人嘅,就係當自己嘅困難未解決,我地就無可避免要面對另一個困難,就係自己漸漸陷入一個叫「刨薄關係」的境況裡面。


忠:「刨薄關係」?


儀:意思係你太自我中心,對人又無耐性,慢慢已經唔識得同最關心你嘅人相處,溝通越來越少。關係就越來越薄。當自己有生活壓力嘅時候,因為面子關係唔同家人講,自己壓力得唔到理解同舒緩。情況就會越來越差,生活壓力只會越來越大。


忠:我明白啦!由呢個角度睇,「刨薄關係」都係因為自己唔願意放低「尊嚴」有關。而放低「尊嚴」,就同「謙遜」有關啦。


儀:好醒喎!


忠:你分析得好啫!


儀:講翻同家人嘅溝通吖。其實最了解自己嘅好可能唔係自己,而係你最親嘅人,不過我地可能唔夠勇氣同佢地講。


忠:如果我地有勇氣同佢地講,親人往往可以比到好大嘅支持自己,甚至比到d你想像唔到嘅建議比你。畢竟,佢地最了解自己吖嘛。


儀:不過就要對家人坦白,亦要有心理準備承認自己嘅不足或者錯誤。真係要有勇氣開放自己去面對挑戰呀。


忠:好多人都唔肯認自己做得唔好,或者有不足嘅地方。大多數人好自然咁幫自己搵藉口。仲有d人成世人都未講過「對唔住」呢3個字,佢地嘅生命好似比所謂嘅「尊嚴」鎖得好緊。


儀:聖經教導我地要識得認錯喎。箴言28章13節講:「文過飾非的,必不會順利;認錯悔改的,將蒙受憐憫」。


忠:聖經雅各伯書5章16節亦都講:「你們要彼此告罪,彼此祈禱,為得痊癒」。換句話講,如果我地可以「謙遜」d,反而會受人憐憫、原諒同埋接納。


儀:醫治關係嘅第一個步驟就係由謙遜開始。如果你以前對家人缺乏耐性,又或者對人好苛刻,又或者對家人嘅感受有疏忽,「刨薄關係」我地都可以有勇氣放低「尊嚴」,坦白承認自己不足。再努力改善關係。


忠:希望大家開始試下放低「尊嚴」,學吓認錯啦。今晚時間夠啦,我地「聽」晚再同大家傾計啦。再見。


儀:再見。
  返回目錄