Untitled Document

活水基金Facebook

普通話「金錢以外」
「金錢以外」《平衡生活 豐盛人生》
「金錢以外」電台節目  
平衡生活 豐盛人生》 講者:聖神內更新團體 | 第二集:寬恕(二)
請等候片刻...
 

如遇問題,請按聯絡我們,讓我們盡快跟進。

A=Andrea  L=Linda


第二晚


A:晚安!大家好!我是聖神內更新團體的Andrea。


L:大家好!我是Linda。


A:好高興收音機旁邊的聽眾繼續收聽『金錢以外』這個節目。


L:昨晚我地開始了一個新主題,就係『寬恕』。我們明白,如果能夠真正寬恕傷害過我們的人,我們就不被怨恨困擾,內心就充滿著平安。


A:所以,我地希望大定都可以無條件原諒人,雖然佢地得罪我地,甚至傷害過我地,就是因為我地愛對方,我地都願意去原諒對方。


L:不過,正如昨晚提到,我地對寬恕存在不少誤解。有時令到我地唔知應唔應該寬恕傷害我地既人。今晚我地繼續探討一下。


A:關於傷害,以我理解,大致可分“無意的傷害”和“蓄意的傷害”兩種。


L:係呀。“無意的傷害”,顧名思義,就是一時的疏忽。例如,我不小心踩踏別人的腳,又或者食完飯執枱時,無意之間打爛隻碗,幫人攞野越幫越忙等等。事實上,我的言語和行為有時都會粗心大意,做出一些無 心之失。呢一類錯誤對人做成傷害,都係出自無意,唔係自願的。


A:“無意的傷害”都係是意外。但係“蓄意的傷害”就好唔同啦。是指被人蓄意破壞人與人之間的良好關係。是刻意的傷害。例如出賣朋友、惡意攻擊、背後講人壞話、散播謠言、作弊、造假等等。兩者有好大既分別。


L:咁我地寬恕人,或者原諒人,係咪指無條件原諒那些無心之失呀?


A:又唔係咁意思喎,因為係意外,對方都無心,我地其實要包容同埋忍耐,接受意外難免既事實,未至於要原諒對方咁嚴重。老實講,如果意外犯錯的是自己,咁當然要向人表達歉意啦!但又不至於要去求對方寬恕自己咁誇張。


L:但係,如果自己係被人蓄意傷害,情況就好唔同啦。因為我地認為對方有心傷害自己,我地就會有憤怒,憤怒既情緒原本好正常,但係,如果我地唔好好處理我地既情緒,憤怒就好容易變成更具破壞力既怨恨,甚至怨毒。咁就好傷身,亦好傷心啦!


A:寬恕就係讓我地走出困境既最佳方法。聖經中耶穌要求我地寬恕我地既兄弟,耶穌話:「如果你的兄弟犯了罪,你就得規勸他;他如果後悔了,你就得寬恕他。如果他一天七次得罪了你,而又七次轉向你說:我後悔了,你也得寬恕他。」


L:耶穌知道寬恕係為我地最好既。


A:不過,當有人求你寬恕佢既時候,我地或者會咁答:「無問題,好小意思啫。」或者說:「無問題,這事沒真正傷害我。」但實情係自己好唔開心,好受傷害的話,咁答法就會過分淡化事情的嚴重性,而這傷害還是存在。


L:咁係咪話原諒對方時其實唔應該表現得太過輕描淡寫,咁樣有些似貶低左寬恕原來既情操。


A:我地可以適當地表達我地既感受同埋所受既傷害,讓對方明白,同時表示願意原諒對方。


L:今晚講到這裡吧,明晚再傾啦。拜拜。

  返回目錄